Zarządzanie marketingiem w erze cyfrowej

Marketing wymaga kreatywności, ale także procesów i umiejętności wdrożenia ciekawych procesów. Dopiero suma tych czynności daje efekt. Jak poskładać je w całość?
Zarządzanie marketingiem w erze cyfrowej to praca w bardzo kreatywnej, ale jednocześnie dynamicznie zmieniającej się branży. Jeśli na co dzień pracujesz jako marketer lub odpowiadasz za zespół specjalistów, wiesz, że to wyzwanie. Zwłaszcza że trzeba skoordynować zadania dla osób pracujących stacjonarnie i zdalnie. Co więcej, musisz śledzić zmieniające się otoczenie i trendy, które warto wykorzystać.
Marketing 3.0, 4.0, a może przerwać to odliczanie?
Książki Philipa Kotlera to dla wielu osób fundament marketingowej wiedzy. W połączeniu z innymi specjalistami daje to pogląd na to, jak zmienia się ta specjalizacja i w którą stronę ewoluuje. Obecnie firmy technologiczne dążą do stworzenia WEB 3.0. Jest to rozwiązanie, które miałoby opierać się na technologii blockchain, znanej np. w świecie kryptowalut, a przy tym zdecentralizowanej i bardziej odpornej na wpływ wielkich korporacji.
Firma Meta (do niedawna Facebook) pracuje nad wdrożeniem swojego metaversum, czyli cyfrowego świata, który będzie można eksplorować przy pomocy urządzeń AR/VR. Jednak takich firm jest znacznie więcej, a sytuacja jest bardzo dynamiczna. Rynek dopiero powstaje i trudno stwierdzić czy to utopia, czy przyszłość, której doświadczymy za życia. Z pewnością więcej ciekawych informacji o kierunkach rozwoju marketingu i sposobów, jak wykorzystać trendy, znajdziesz na wsb-nlu.edu.pl.
Namiastka metaversum i koncert Travisa Scott’a
Gra Fortnite to namiastka tego, jak ma wyglądać metaversum. Możliwość korzystania z cyfrowego świata umożliwia np. wybranie się na koncert swojego idola bez wychodzenia z domu. Z jednej strony może wydawać się to dziwne, bo nic nie daje tyle frajdy ile impreza na żywo. Jasne, ale nie zawsze można polecieć na drugi koniec świata, aby go zobaczyć.
W Frotnite zorganizowano koncert Travisa Scott’a na żywo, w którym mogli uczestniczyć fani z całego świata. Całość odbywała się w wirtualnej rzeczywistości, a gracze mogli poruszać się swoimi wirtualnymi postaciami tj. latać, skakać, nurkować, a przy tym dobrze się bawić na koncercie idola. Scott zarobił na tym występie 20 mln dolarów i jest to więcej niż za swoje inne występy na żywo. Czy tak będzie wyglądać przyszłość?
Marketing w erze cyfrowej
Nikt nie wie, co przyniesie przyszłość. Jednak uważny obserwator, który ma fundamentalną wiedzą o marketingu i otwarty umysł może wykorzystać te zalety z korzyścią dla swojej firmy. Daje to możliwość wyprzedzenia konkurencji i zdobycia nieznanych jeszcze obszarów lub poszerzenia wpływów w dotychczasowych. Jak tego dokonać?
Wyższa Szkoła Biznesu – National Louis University to miejsce, w którym spotkasz doświadczone osoby z branży, chcące dalej się rozwijać. Jest to przestrzeń, gdzie wykładowcy i praktycy biznesu wymieniają się informacjami. Dzięki temu istnieje duża szansa, aby w tak kreatywnym środowisku dalej się rozwijać i poznawać ciekawych ludzi. Być może to okazja, aby stworzyć coś zupełnie niesztampowego. Wykorzystaj ją.